kontoret

Här är ett litet klipp från en ny serie som kommer snart som heter Kontoret.
Björn Gustavsson och "Ove Sundberg" är med!
Ni kan se klippet HÄR!
LÄNGTAR TILLS DET BÖRJAR!


saade, vakna med the voice

Här är när Saade var med i vakna med the voice igår! :)
Kunde inte få in den på på bloggen så tryck HÄÄÄÄR eller på bilden om ni vill se! :)


OMG !

OMGGGGGGGG!
Idag fick jag Eric Saades nya skiiiiiva!!!!!!!!!!!!!!! :D
Och den är signerad!!!!!! :D :D :D :D :D :D


Den finns också på Spotify nu! :) Saade vol. 2 ! ♥


if i was you omg

Heej! :)
Har egentligen slutat skolan men ska stanna kvar och göra lite läxor och öva på alla prov vi ska ha. Man fick ju gratisfika så varför inte? Har inget mer att skriva nog! Jag får återkomma! ;)
Bajbaj ! ♥
Tumblr_lqouenysop1qa0rbso1_500_large

he's just not that into you

Ciaoo! :)
Har inte bloggat nånting idag typ. Sorry! Me jag har vart i stan :) Alla julklappar är klara nu tror jag! :)
Imorgon kommer Eric Saades nya skiva Saade vol.2 och en musikvideo till Hotter than Fire OCH en musikvideo till Justin Biebers All i want for christmas is you! :D Idag var Eric Saade på Vakna med the Voice om ni missade det :)
Här kommer en liten Sneak-peak för All I Want For Christmas Is You! ♥

schoolbus

Tjenamittbena!
Sitter i skolan och har allmänt tråkigt. Ska snart ha so och vi ska ha prov nästa vecka typ och jag kan ingenting. Vet inte vad det handlar om ens. 

Dagens Gåta: (från Michaela)
Du är busschauffören!
Han hämtar 4 barn och 3 går ut.
Sen hämtar han 7 barn och 5 går ut.
Sen hämtar han 12 barn och 8 går ut.
Sen hämtar han 21 barn och 14 går ut.
Hur gammal är busschauffören?
Svar: Det borde väl du veta, du är ju busschauffören!

The First Time I Met U I Didnt Think I Would Fall in Luv with You,but I Did

Hallå! :)
Hanna stack hem nyss och nu sitter jag här helt alone och väntar på att maten ska bli klar :) Jag borde egentligen öva lite på hemkunskapen eller spanskaprovet men orkar verkligen inte. Ska stanna kvar i skolan på onsdag för då kan man göra lite läxor där och så får man gratis fika! Imon ska jag in en liten runda till stan och köpa lite julklappar :).
Dagens Skämt:
- I går vann jag fyra hundra meter häck.- Jaså, var ska du plantera den då?

Får man ta med hunden på flyget?
- Tyvärr det är tax-free.
- Du är så hjulbent, att en gris kan springa mellan benen på dig.
- Ja, men spring då.

- Kan du låna mig en hundralapp tills du får den igen?

- Folk skämtar om min vikt.- Äh, upp med hakorna.

Tumblr_lspqywuodb1qlegg1o1_500_large

Gästbloggning - Pancakes

Hej idag är jag hos Rebecca och vi har gjort pannkakor som blev helt gyllengula!! :D
Kram Hanna!
Jag och Becca!

BilderAvEbba.Blogg.Se

Tack snällaste bästaste Ebba Söderberg för du fixade min header! Love You! ♥
Jag började skriva detta inlägget igår men när jag skulle ta en bild gick strömmen så det gick inte skriva mer. Allt blev helt mörkt och ute blåste det så mycket att toalettdörren inne stängdes av sig själv :o Coolt!
Nu sitter jag i skolan och rast till typ halv och sen har jag 2 lektioner kvar innan slut!
Sees! ♥

Rocket Science

Rocket Science Preview - Eric Saade

All intelligent thoughts have already been thought; what is necessary is only to try to think them again

Hallå! :)
Luciatåget var jättefin och Hanna var jättefin i sin krona med ljus! ♥ Det var rätt kallt och blåsigt ute så det var tur att luciatåget är inne. Jag tog cirka 100 lotter men vann ingenting och jag träffade ingen tomte! :( Men jag drack glögg och åt pepparkakor ♥ Ska snart äta pizza men innan det blir det hemkunskapsplugg!
Bajbaj! ♥

jul hos mange


BilderAvEbba.Blogg.Se

Tycker att alla ska gå in på min snyggaste vän Ebbas Blogg! Klicka på namnet för att komma till Bloggen! Hon skriver om sitt liv och tar väldigt fina bilder och gör grymma headers så vad väntar ni på?

Veckans blogg

Vinnaren av Veckans Blogg är http://eendelavmig.blogg.se/ ! Grattis! :)

my art is my freedom

Hello! :)
Kom precis hem från kyrkan och det var mysigt. Vi sjöng lite julsånger och det var heeelt fullt i kyrkan så alla psalmböcker tog slut och alla fick inte plats. Sen efter kyrkan var det fika och då var Annika Östberg där och berättade om sitt liv. Hon dömdes för dubbelmord och fick sitta 30 år i fängelske i USA. Det var spännande att lyssna på :) Vid 3 kommer Ebba och då ska vi gå ner till byn och ta lotter, gissa vikten på grisen (haha?) och dricka glögg!
Vinnaren av Veckans blogg kommer snart upp!
C U ! ♥
Advent-air-christmas-christmas-time-heart-light-favim.com-98105_large

i think i know enough of hate to say that for destruction ice

Tänkte bara slänga in ett snabbt inlägg :)
Imorgon är det konfa och efter det är det Julskyltning och då ska jag och Ebba gå och titta på Hanna för hon är Lucia! Tycker det är tråkigt när det inte är nån snö :/ Det hade vart mysigare ♥ Imorgon är det första advent och på torsdag är det första december och då börjar julkalendern! ♥ ;)
51fd5142154811e19896123138142014_6_large

explosive love

Explosive Love - Ny låt med Eric Saade!

Glöm inte!

Glöm inte anmäla er till Veckans Blogg! Gör det genom att kommentera något inlägg att ni är med! :)
Jag drar vinnaren imorgon :)

Visste du att?

... att stadsdelen Bronx i New York är uppkallad efter svensken Jonas Jonson Brunk?

... att hårväxten ökar när man är förälskad?

... att om alla svenskar skulle återvinna sina kapsyler skulle det räcka till motsvarande 2200 nya personbilar per år?

... att du ändrar sovställning ca 50 ggr varje natt?

... att en hanmyggas liv varar i ca 15 dagar?

... att en blodigel har 32 hjärnor?

... att röda bilar är oftare inblandade i olyckor än bilar av någon annan färg?

... att fler människor dödas av åsnor varje år att än som omkommer i flygolyckor?

... att björnar kan springa lika fort som hästar?

... att golf är den enda sport som har spelats på månen?

... att bara hälften av världens befolkning har använt en telefon?

... att världens största möbel är en träbänk på stranden i Masuhoura, Ishikawa, Japan?

... att kalkoner kan drunkna om de tittar upp med öppen näbb under hällregn?

... att ljudet som hörs när man "knäcker fingrarna" är ljudet av kvävebubblor som spricker?

... att fingernaglar och fågelnäbbar består av samma "material?

... att en tärnings motsatta sidor alltid är lika med 7?

... att i Kina är den 20e September, ""Älska dina tänder dagen"?

... att somrarna på Uranus varar i 21 jordår?

... att i Kalifornien krävs jaktlicens för att ladda en råttfälla?

... att i USA är det enligt lag förbjudet att knuffa en älg ur ett flygplan i Alaska?

... att man aldrig kan vika ett papper på mitten mer än 7 ggr?



a woman knows the face of the man she loves as a sailor knows the open sea

Hej! :)
Kvällen med Hanna och Ebba igår var jättekul! :) Det blev inget gården, vi stannade hemma och kollade på Idol istället :) Tyckte det var synd att Molly åkte ut från Idol igår :(  och Robin var jättebra!
För er som har katt så är det Kattens Dag idag!
Nu ska jag fixa iordning mig :)
C U ! ♥
300996_249762331741128_191289940921701_786100_341023476_n_large

idol parodi

Haha,

love me or leave me

Hej! :)
Ska snart fixa mig lite för Ebba och Hanna kommer om cirka en halvtimma/20 minuter så ska vi gå ner till gården och kolla lite och sen ska vi titta på idol och äta chips och godis ! ♥ Myys! ♥
Bajbaj ! ♥
Tumblr_lv86i4h3jf1qmql4co1_500_large

Melodifestivalen 2012

Här är de artister som kommer uppträda i de två första deltävlingarna i Göteborg och Växjö:
David Lindgren - Shout it out 
Marie Sernheholt – Salt & pepper 
Top Cats – Baby Doll
Mimi Oh – Det går för långsamt 
Loreen – Euphoria 
Thomas Di Leva – Ge aldrig upp 
Ulrik Munther – Soldiers 
Timoteij – Stormande hav 
Afrodite – The boy can dance 
Sonja Aldén – I din himmel 
The Moniker – I want to be Chris Isaak 
Thorsten Flinck och Revolutionsorkestern – Jag reser mig igen 
Andreas Lundstedt – Aldrig 
Dead by April – Mystery 
Abalone dots – På väg 
Sean Banan – Sean den första bananen

idoljuryns tågdrama

haha, Pelle och Laila i idoljuryn hade inte kommit av tåget när dom skulle för dörrarna inte gick att öppna så dom fick fortsätta åka till Köpenhamn så fick dom sitta på Köpenhamns flygplats i en halvtimme innan de kunde åka tillbaka till arenan i Malmö.

talk that talk

Har ni hört Rihannas nya album? :) Tyckte det var bra och jag tycker Rihanna är grym! ♥
Albumet finns på Spotify och heter Talk That Talk, det släpptes i Sverige för 4 dagar sen typ men jag har inte hört det innan :) We found love var med på den :D

Feel Alive

En till låt från Saades nya skiva! :)
Feel Alive!

sky falls down

En liten smyglyssning på en av låtarna från Eric Saades nya skiva !
Sky Falls Down

algodoo

Hey! :)
Bygger en bil på Algodoo och den kan rulla av sig själv! :D Vi fick en uppgift på tekniken att man skulle bygga en bil eller nånting och göra olika saker med den typ ;)
Min bil! haha, den håller på att köra in i laserstrålar stackarn :(
Nu ska jag äta något :)
Sees! ♥

because your gorgeous

Hellu! :)
Har långrast nu och sen är det bild! Så skönt att det är fredag. Ikväll är det Idol och Modern Family! ♥
I helgen ska jag inte göra nånting förrutom kyrkan på konfan på söndag :)
Idag i skolan blir det aaaasgod mat !

Kycklingklubba med tzatziki och ugnsrostad potatis och rotsaker

Pastagratäng med fetaost och linser

Goooooott! ♥

Woooow min text blev större ! :D haha,

C U ! ♥

 

P.s Glöm inte anmäla er till Veckans Blogg! :)

 

Tumblr_kx1kt5i8c01qauw0oo1_400_large

302032_1858410280107_1836391301_1260625_2026805997_n_large


Veckans blogg


JulLotta på Liseberg !

Sitter och kollar på halv 8 hos mig och efter det är det Jullotta på Liseberg och dom som ska sjunga där är Sanna Nielsen, Roger Pontare och Ulrik Munther! ♥

its time for christmas its time to heal the world

Pannkakorna som jag skrev om innan blev jättegoda och de var enkla att göra :)
Det är bara 1 månad kvar tills julafton och på söndag är det julskyltning! :D Hoppas att det kommer lite snö snart för det blir ingen jul utan snö. ♥ Ville bara säga det ;)
Tumblr_luviy0voeu1qbb5o1o1_400_large

you got that smile that only heaven can make

Heej! :)
Har precis slutat skolan nu :) På hemkunskapen gjorde vi en orientalisk gryta och den var god! :)
Nu ska jag äta frallor elr göra pannkakor ♥ För jag hittade ett recept :)
Fast istället för bananer kanske man kan ta jordgubbar? ♥

Aku mencintaimu ♥

Heej!
Ska snart ha matte. Tråkigt läge. Ebba är sjuk :( krya på dig! ♥ Efter matten har vi mat och sen kemi och sen hemkunskap och sen går vi hem och 2morrow är det Friday! :D

WeHeartit

298801_300411489976635_183374471680338_1259400_218048629_n_large
Tumblr_lq96oydu8d1qhfqebo1_500_large_large
Tumblr_luu1k9gse01r2erjxo1_500_large
Fdeb5f7f72fcc92e0390d3c56cdfbb17_large
447551_large
Y_large
Y_large
Y_large
Y_large
Y_large
Tumblr_ltqrdbisbj1r2yet4o1_500_large
Tumblr_ltktrty6lv1r4mlo1o1_r2_500_large

he fills my heart with very special things

Hellu! :)
Kom nyss hem från träningen och det var kallt men det var ändå kul :) Nu ska jag göra resten av matteläxan och sen är det Berg flyttar in.
C U ! ♥
p.s tack för alla kommentarer! ♥ d.s
Tumblr_ltxmu11pak1qcri28o1_400_large

Ny musikvideo!

Nu har musikvideon till Fa La La ft. Boyz II Men med Justin Bieber kommit ut! :D
Älskar när Boyz II Men dansar ♥ Typ 0.45 ;) ♥

Visste du att...?



... att i genomsnitt i livet sover varje människa i 26 år, sitter på toa på morgonen i 6 månader, ser på tv i 6 månader väntar på grönt ljus i 2 veckor och kysser någon i två veckor.

... att i Utah kan en kvinna som drabbats av missfall bli dömd för mord?

... att världens tjockaste man vägde 635 kg?


... att en ko bajsar ca 3 ton varje år?

... att Roy G. Sullivan blivit träffad av blixten 7 ggr. (1942, 1969, 1970, 1972, 1973, 1976 och 1977), och dog flera år senare av olycklig kärlek?

... att Typewriter är det längsta ordet man kan skriva med alla bokstäver på samma rad.

... att det finns fler organismer på huden av en vuxen människa, än vad det finns människor på jorden?

... att SVEDiMF är en svensk förening för männsikor som tror att de är delfiner, sk DHB:are (Dolphin in Human Body)

... att isbjörnens päls är genomskinlig men att dens skinn är svart?

... att man får sälja människor på eBay, men inte köpa?

... att man kan ändra facebooks visningsalternativ för statusuppdateringar så man får se fler och oftare än i vanliga fall?

... att svenska böcker är världens sjunde mest översatta?

... att i en normalstor myrstack bor 200000-500000 myror?

... att elefanter är det enda djur förutom människor som sörjer sina döda?

... att blont skägg växer snabbare än mörkare skägg?


Hittade denna..

Hittade denna videon.. ;) Har inte sett den förrut. Gulligt! ♥

Videos

Criminal, med ebba!


Rekordbyrån, med ebba! kommer du ihåg? ;)




jadu ebba

and i can hear you say it's a brand new day

Heej! :)
Slutade vid ett idag, SKÖNT! Biologiprovet gick sådär men nu har jag iallafall gjort det :)
Ikväll blir det träning, det känns som jag inte tränat på flera veckor? :o Och klockan 8 är det bonde söker fru.
Senare kommer det upp några videos.


Från fotbollsdagen ! ♥

Love is Calling

Hej!
Sitter och äter chokladbollsdeg fast jag egentligen borde öva på biologin..
Om åtta dagar kommer Saade vol.2 ut och på fredag får man en förhandsvisning på spotify så man får lyssna på 4 låtar :D. En av låtarna är "Love is Calling" och ni kan lyssna på den här, http://www.scandipop.co.uk/?p=7957
Nu måste jag plugga på Biologin!


Dagens Skämt

Dagens Skämt:
Elva människor hängde under en helikopter, tio män och en kvinna. Repet var inte starkt nog att hålla för dem allihop, så de beslutade att en av dem måste släppa taget om repet. Annars skulle de alla falla ner.
De kunde inte bestämma sig för vem som skulle släppa repet, men kvinnan häll ett väldigt rörande tal. Hon sade att hon, frivilligt, skulle släppa repet, för att en kvinna är van att ge upp allt för sin man och sina barn, och för män i största allmänhet utan att få någonting tillbaka.
Så snart hon hade avslutat sitt lilla tal började alla männen att applådera...
Maken och makan var osams och pratade inte med varann.
När hustrun gick och la sej låg det en lapp på kudden med texten:
- Väck mej klockan sju i morgon bitti.
Klockan halv tio följande morgon vaknade mannen.
På udden låg en lapp där det stod:
- Vakna, klockan är sju

weey!

Hello! Har musik nu och ska spela Who Says med Tilda!
Kul inlägg.

you're like a cat on hot bricks

Hej!
Slutade en halvtimme tidigare idag :) Nu ska jag nog göra en smoothie ♥

jäjäjä

Heej!
Har typ en timmes rast nu men det finns inget att göra :/
Dagens Skämt:
Det var två dvärgar som hade plockat jordgubbar. När de kom in i en kyrka gick de upp till andra våningen. Den ena dvärgen tappade två jordgubbar på väg upp på trappan. 
- Ähh, vi tar dom sen, sade den andra. 
Så började de dela. 
- En gubbe till dig, en gubbe till mig, en gubbe till dig... 
Då hörde vaktmästaren det här. Han sprang till prästen. 
- Gud och djävulen delar på människor! 
- Låt oss se det då, sade prästen. 
De gick till början av trappan då de hörde dvärgarna. 
- En gubbe till dig, en gubbe till mig. Så, då var det klart. 
- Men vänta, vi glömde dom två där nere!
Det var en svensk och en norsk som hade fastnat på en öde ö. 
De hade blivit fångade av en kannibal-stam. Hövdingen sa: 
- Ni ska få en uppgift, om ni klarar den så får ni gå. Om ni misslyckas äter vi upp er. 
Då tänkte dem, ja det här klarar vi lätt! 
- Ni ska samla 100 stycken av en sak. När ni har gjort det kommer ni tillbaka hit. 
Efter en stund kom svensken tillbaka med 100 vindruvor. 
- Nu ska du äta upp allihopa en efter en utan att säga ett ljud. Om du säger ett enda litet ljud äter vi upp dig och jag räknar. 
Då började han äta. 1, 2, 3, 4.. utan ett ljud. När han kom till 99 brast svensken ut i skratt. Då frågade hövdingen: 
- Varför började du skratta? Du hade ju bara en kvar! 
Då sa svensken: - Jag tänker bara på norsken, han samlar kokosnötter!

F.R.O.G

Heej!
Kom precis hem från Konfirmationen och det var kul :) Föräldrarna var med för de skulle få se vad vi gjorde.
Så skulle man vara två och två och den ena skulle ha en ögonbindel och den andra fastbundna händer. Jag var med Ebba och ni kan ju tänka er hur det gick.. haha skojjar, det gick jättebra. Så fick man ett "Frog-armband".
Nu ska jag äta kärleksmums!
See Ya ! ♥

you know i want ya

Hejsan allihopa!
Jag var nyss i stan och köpte en julklapp till Emma och ett par byxor till julafton och så hämtade jag min mobil som vart på lagning! :D
Nu ska jag spela sims! ♥

only you can make my life worth living

Godermorgon! Har precis ätit frukost och nu kollar jag på fairly odd parents.
Idag ska jag nog inte göra nånting men jag vill till stan.  Vi får se vad det blir :)

WeHeartit

Tumblr_luuzs0kqfm1qa2tqao1_500_large
800e_37472e5f46c0614ba2cde3072d656529_largeTumblr_luvi5xcslv1r6h4mto1_500_large
Tumblr_lu9dqap38g1r65cnmo1_500_large
Tumblr_luav3gn3uo1r65cnmo1_500_large
4229986837_844a7eed34_z_large¨
Christmas-disney-disneyland-mickey-mouse-minnie-mouse-favim.com-122115_large_large
Tumblr_luiqi8pfkt1r699s0o1_500_large

cause this is what i'm made of

Ciao.
Klockan är snart 10 och jag är jättetrött? :o Om typ en halvtimme eller lite mer börjar Modern Family och innan det är det idol. Jag tror Robin åker ut idag fast jag tyckte han var rätt bra.
Imon ska jag sova länge för jag har inte gjort det på ca 100 år. Och på söndag är det konfirmation :/
Twilight-eclipse-01-480x319_large
Tumblr_luvinvd0bc1r4i0kwo1_500_large

spongebob squarepants

Hellu!
Har simsat hela dagen ♥ Nu kollar jag på svampbob :D Idag på tekniken började hela klassen sjunga svampbob fyrkant. Mehehehe.
C U ! ♥

im a belieber

Heej!
Snart helg, har bara bild kvar :) Eller elevens val men jag har bild. Innan hade vi teknik och då jobbar vi med algodoo :( Det är nått på datan så kan man bygga bilar och allt men det går dåligt. Och vi ska ha "prov" i det. Hur ska det gå? Nu blir det bild!

haha

Bruden frågade sin make nyfiket efter vigseln: 
- Älskling, vad var det som du såg hos mig som fick dig att vilja ha mig? 
Brudgummen tittade storögt på henne och sa: 
- Funderar du också på det?

Dagens Låt

Super Bass - Nicki Minaj

Every teardrop is a waterfall

Har rast i 40 minuter nu sen har vi bild :) Längtar tills elevens val för vi gör julkort :D Så kanske vi ska sälja dom utanför ica så får man pengar.

Dagens skämt:
Killen: Fina tänder du har.
Tjenen: Tack.
Killen: De påminner mig om en låt.
Tjejen: Vilken?
Killen: Black and Yellow.

En Ryss, en Amerikan och en Arab satt och pratade.. 
Ryssen:

- Vi var först i rymden 
Amerikanen: 
- Ja, men vi var först på månen! 
Araben: 
- Vi ska bli dom första på solen! 
Ryssen och Amerikanen: 
- Ni kommer brinna upp innan ni är framme! 
Araben: 
- Bror, vi ska dit på kvällen..

En mamma, pappa och deras barn flög från Skåne till London.
Flygvärdinnan går fram till barnet och säger: 
- What a handsome face! 
Mammman: 
- Nej, jag tror det var min man som fes.

Dagens Låt

Tonight Tonight - Hot Chelle Rae

Sophia Grace and rosie go shopping


Nicki Minaj Sings 'Super Bass' with Sophia Grace


Sophia Grace and Rosie Are back!

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA Sitter och skrattar ihjäl mig! Kolla denna!

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, tack ebba för tipset, http://bilderavebba.blogg.se/

Ellen's in Breking Dawn!


Vinnare Av gissa låten

Tilda vann Gissa Låten ! :D Rätt svar var Baby med Justin Bieber.
Du är grym Tilda !
Besök hennes blogg ! http://tildassjogren.blogg.se/

Gissa Låten!

Ni har väl inte missat dagens Gissa Låten?
and i just cant believe we aint together
Ledtråd: låten börjar på B!
Den första som kommenterar vinner en länkning :)

a song for everyone

Heej!
Kemiprovet gick goodigoodi och nu ska jag spela sims ♥
Imorgon är det Fredag :D och då skulle mitt lag ha en fotbollsavslutning men det blir inte det för nästan inga kunde :(
Men det är idol :) Alla jag hejade på har åkt ut så nu hejar jag nog på Amanda F :)
Vilken hejar ni på? :)

Images_large


Gissa Låten!

and i just cant believe we aint together

Ledtråd: låten börjar på B!

Je t'aime ♥

TjabbaTjenare!
Nu har typ halva skoldagen gått och snart ska vi ha kemiprovet! Efter skolan ska jag nog spela sims för jag har inte gjort det  på 2 dagar :o Och nu har vi inga mer läxor eller prov denna veckan :) Snart kommer det upp en Gissa Låten ! :D C U ! ♥
Love-lovelove_173637438_large

when you call my name

Heeeeeej !
Breaking Dawn var suuuuuperbra ! Alla twilightfans MÅSTE se den !
Och vi tog en twilightmeny och då fick man en popcorn med jacob, bella och edward på och en mugg på dom på och ett armband! Efter bion gick jag, ebba och tilda till tildas mammas jobb (bokia) och vi fick se lagret! :o Och så drack vi oboy ♥ Nu blir det kemiplugg för imon gäller det!
C U ! ♥

tengo la camisa negra

Heej! Det var skriftligt "prov" och det gick inte bra :(
Nu är det iallafall gjort. Längtar till klockan 1 när vi ska in till stan och se bd !
Nu ska jag snart ha spanska och sen har jag en redovisning i so och sen mat och sen engelska.
Idag blir det Potatis- och purjolökssoppa med bacontärningar, euw?
BajBaj ♥

Dag 15 - vad du längtar efter

Jag längtar efter mycket. Breaking Dawn, sommarlov, elevens val på fredag, min födelsedag m.m. Men  mest av allt längtar jag till Julen ♥ Den är myyysig! Jag längtar tills första snön och till kalle anka på julafton. ♥ Det är ju inte så länge dit?
Detta var sista dagen :) Om ni vill läsa dom andra dagarna hittar ni dom under kategorin "Dags-Listor". Och ja, jag skrev inte dag 5.

Sverige england

För er som ville veta så spelar Sverige mot England nu på kanal 41 ;)
Go Sverige! Jag tror det blir 2-1 till Sverige

Breaking Dawn

Har spelat sims fast jag egentligen borde öva på kemin. Längtar ihjäl mig tills imon för då ska jag på Breaking Dawn med alla görls i klassen!!!!! ♥ Nu är det 11årsgräns på den.
Ska nog äta något nu :)
C U ! ♥

give me everything

Hej, sitter och pluggar kemi och biologi. Men jag vet inte om biologin ska vara skriftlig imon??? :(
Men vi har typ inte ens jobbat om det o så ska vi ha prov???? Noway. Så fick vi den igår och jag har typ inte ens läst och jag fattar ingenting. Tror hon bara skojjade.
Nu är det bara 15 dagar kvar till första december. Och då börjar julkalendern tjuvarnas jul ♥
SVT:s julkalender 2011 heter Tjuvarnas jul och är en julsaga i Charles Dickens anda. Historien utspelar sig i Stockholm, i det förra seklet, där julen står för dörren. Stadens barn längtar efter julklappar, det stora varuhuset längtar efter att tjäna pengar - och stans tjuvliga längtar efter att stjäla!

Tror ni den kommer vara bra? :)

Det jag längtar mest till är chokladkalendern ♥

Vinnare Av gissa låten

Grattis Tilda ! :D Du gissade helt rätt !
Rätt svar var En vanlig dag med Ulrik Munther!
Besök gärna Tildas Blogg! Den äger.
http://tildassjogren.blogg.se/

Gissa Låten!

Man jämför sig och mäter, om så i hemlighet
Men om vi slutar mäta oss med de som har det bäst
Så skulle vi nog märka vi lever i en fest!
Ledtråd: Detta är den enda svenska låten artisten har.

Vinnare Av gissa låten

Grattis Hanna ! :D Tyvärr har du ingen blogg så det blir ingen länk :(
Men grattis ändå !
Rätt svar var Popular!

Gissa Låten!

Från vilken sång kommer denna texten från? :)
Though I know you never look my way 
I can say you will one day 
I can say you will one day


Om du vet svaret, KOMENTERA! :D
Vinnaren vinner en länkning.




Ledtråd: Eric Saade

Une faim de loup


Des chaussures sales sur le lit!

Hellu!
Har inställd Kill-o-Tjejgrupp nu! Weey. Men det finns inget att göra. Får spela lite petville. Mohihihi.
Dagens Skämt.
På vägen till Damtoaletten:
- Min man följer efter mig överallt...
Skrivet precis under:
- Det gör jag inte alls det...

I ugnen:
Det var en gång två muffins i en ugn.
Plötsligt sa den ena:
- Shit, vad varmt det är...
Då skrek den andra:
- HJÄLP, EN TALANDE MUFFINS...



omb


Dag 14 - Favoritfilm

Jag gillar många filmer, mest disneyfilmer ♥ Men den jag älskar mest är NeverSayNever. Den som handlar om Justin Bieber ♥ Innan jag såg den visste jag typ inte vem han var och hade inte lyssnat på nån av hans låtar. Men sen såg jag den på bio och blev dökär i han! Han är så sjukt duktig, snygg, snäll och hjälpsam och allt ♥ I Love Him ♥ Så den tycker jag ni ska se allihopa! Ni kommer älska han direkt.

give a little bit of your love to me

Heej!
Är såå glad för på Onsdag smäller det ! :D BREAKING DAWN!!!!!
Och den 11 April kommer Eric Saade till Växjö ! ♥ Biljetterna har släppts idag.
Nu ska jag äta :)
BajBaj ! ♥
Tumblr_lunlt1wqhu1r02yd0o1_250_large

who owns my heart


alla barnen äger

Alla barnen hette Pär utom Gunnar

alla barnen skrattar

HejsanHejsan!
Sitter i skolan och har en timme rast. Sen har vi bara svenska och so och sen slutar vi !
Dagens Gåta: Hur långt är snöret?
Svar: Dubbelt så långt som hälften ! :D

your like a cinema i could watch you forever

Hello!
Dålig uppdatering idag men har inte gjort nånting! Nu ska jag plugga kemi :(

Dag 13 - Det här hade jag på mig idag

Tröja - Gina Tricot
Grå Mjukisbyxor
Inte de finaste kläderna men whatever, det är ju söndag!

i just wanna stay stay stay

Heej ! :)
Idag är det farsdag och ni har väl inte glömt att gratta era pappor?
Idag läste jag lite i Zlatans bok och den var bra. :)
Nu ska jag spela sims ♥
C U !

you make me feel like dancing

Tjolahopp!
Idag har jag bara spelat sims. Snart ska jag till farfar för mamma & pappa ska på fest!
Vi ska äta pizza ♥ Ikväll är det Så mycket bättre :)
Imon ska jag inte göra nånting, vi är lediga från kyrkan också :) Får väl öva på kemiprovet vi ska ha snart.
BajBaj ! ♥


Dag 12 - Ditt bästa minne av sommaren 2011

Mitt bästa minne därifrån var nog när jag var i Ronneby med mina vänner :) Det var Hanna, Michaela, Vilma, Ebba, Fannie och Jag. Vi var där i 3 dagar i Michaelas sommarstuga och firade henne för hon fyllde år och så hade vi "Halv 8 Hos Mig".  En dag var vi på Ronnebybadet och badade och en annan dag badade vi i havet. Det var 3 supermysiga dagar och jag skulle gärna göra om det. :)



















sleep is not my thing

Gomorron! Klockan är 20 i 3 på natten. Nu ska vi inte sova. Vi har just spelat färdigt sims. Vi spelade i 7 timmar ca.
Vi satsar på att dygna! Jag får sova i ett hörn på golvet bakom en stol med en kudde och ebba sover i sängen för vi orkar inte ta fram extrasängen men vi ska ju ändå inte sova så det är lugnt.
VET NI VEM SOM ÅKTE UT FRÅN IDOL???
Här är min sovplats.

LANET


Idol är bra men jag är bäst och ebba är bättre än alla

Heeeeej !
Sitter hos Ebba och spelar Sims samtidigt som vi kollar på Idol.
Innan åt vi tacos och det var suuupergott ♥ Sen ikväll är det Modern Family !!!!!!!!!! ♥ ♥ ♥
Nu ska jag återgå till simsandet :)

Vilken hejar ni på i Idol?

laaan


Dag 11 - Något du är beroende av

Lätt godis ! haha. Jag ÄLSKAR Godis och om jag äter en bit kan jag inte sluta äta :(
Min bästa kväll är fredag och lördag för då äter man massa godis ! Det finns ingen godis jag inte gillar förrutom sånna med sprit i typ. Min högsta dröm är att vinna 100 kg godis. Jag var med i en tävling på facebook där man kan vinna det men jag vann inte :( Det kanske inte var 100 kg men nästan..
Godis lättar upp livet ♥
Vill haaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!

2011-11-11 11:11

Heeeeeeeej !
Denna dagen gick fort och nu är det äntligen helg! På elevens val fick vi göra julkort och det var jättemysigt ♥
Julen in my heart. Nu ska jag äta och sen packa väskan för ett simslan hos Ebba ! 3vligt.
P.s ni missade väl inte klockan idag när den var 11:11 ?? Jag tog ett kort. Haha, d.s
Tyckte det var ascoolt !

11/11/11 11:11:11

OMG ! Idag är det 11/11/11, klockan 11:11 ska jag festa ! Eller inte. Men coolt att detta är nästsista gången det händer för nästa gång tar typ 100 år.
Nu ska jag dra mig till skolan. Skönt att det är fredag !

people choice awards 2012

Nu kan man rösta för nästa People Choice Awards !
http://www.peopleschoice.com/pca/vote/votenow.jsp
Justin Bieber är nominerad till Best Male! ♥

Dag 10 - en barndomsvän

Lina ! Vi var bästa vänner hela dagis och till 2 typ. Vi hade alltid så kul tillsammans och på sommarlovet var vi varje dag och det gick inte dela på oss ♥ Jag kom ihåg när vi brukade leka häst i skogen, ha picknik i trädet och den gången jag skulle testa köra din cross ;) Du fanns alltid där för mig och jag saknar den tiden vi var bästisar.

True jackson & Justin Bieber

Nu är det de avsnitt av True Jackson när Justin Bieber är med ! ♥

have a nice day

Hello !
Sitter hos Hanna och jobbar med So, kulkul!
Det ska vara klart tills Tisdag eller Onsdag och vi hade inte ens börjat typ så vi kände att vi nog skulle börja.

Shake it shake it baby

Heej! :)
Sitter i skolan och har hemkunskap, slutar om 6 minuter.
Idag ska jag inte göra nånting vad jag vet :)
Imon kväll ska jag till Ebbis ! Kolla hennes blogg här: http://bilderavebba.blogg.se/.
Vi ska lana sims :D Haha, Vår högsta dröm sen 3an typ. Det ska bli kul :)
BajBaj ! ♥

Kolla längst upp i högra hörnet!

Här kommer en cool sak. Jag är med i en video som lagts ut på youtube och har 6575 visningar. Men det coolaste av allt är att jag är med på "visningsbilden" (framsidan av videon) .
Sen senare i videon kommer jag 3.00. Jag var bajsful men det var rätt längesen.


Man fick skicka in en bild till en blogg som gjorde videon för att stödja "the Berry family". Det var en familj där mamman och pappan dog i en bilolycka och kvar blev 3 barn :( Så skulle denna videon spridas och nå fram till Justin Bieber men jag tror inte den gjorde det. Men det var några andra som också gjort en sån video typ och dom twittrade Justin om.


dag 9 - en bild på dig för längesen


HAHA,


your like a cinema

Hellu!
Har precis kommit hem från träningen och är döhungrig så ska nog äta något.
Ikväll är det Bonde söker Fru och Berg flyttar in. :)
Bajbaj ! ♥
375508_296700923681987_225984924086921_1166648_793500600_n_large

Roses are Red, Violets are Blue, Damn I Was A Fool For Trusting You

308306_256996031019065_199183163467019_782993_851514621_n_large

Dagens Låt

Every Teardrop Is a Waterfall - Coldplay

all you ever wanted

Heej ! :)
Idag gick skolan fort och blod-provet gick bra. Haha, fattar ni?? :D
Nu ska jag äta och vid halv 6 blir det träning. Nicely.

today i don't feel like doing anything

Halo, ska snart gå till skolan. Vi har prov första timmen, jäj -.-
Men idag går vi bara till 1 och på kvällen blir det nog träning. :)
Ännu ett onödigt inlägg men var tvungen (;
BajBaj ! ♥
Tumblr_lud8obzzio1qbk0rto1_500_large

i found it!

Jäj jag hittade en bra bild på Lady Gaga från EMA 2011 ! :D
HAHAHAHA LOVE IT! ♥



Om ni missade galan eller vill se den en gång till kan kolla in denna sida med video från hela galan!
http://www.mtv.se/program/ema-2011/avsnitt/ema2011/full-episode/


JB

3.25 dansar Justin ♥

Haha, denna var ägig!

Daniel Paris frågar Justin om en dejt


Dagens Låt :)

Santa Claus Is Coming To Town - Justin Bieber (Animagic Version)
Haha, OmB så söta ! Love ! ♥


i dont wanna wake up lonely

Hello ! :)
Har jobbat hårt med läxorna nu (; Så nu tar jag en paus. Får öva på provet sen.
Jag älskar vår tillfälliga so-lärare vi har nu för hon bara står och skrattar hela tiden. Hon ser ut som en sån liten gammal sagofé. Så säger hon massa skämt som bara hon själv skrattar åt ♥
Sees ! ♥


Hon till vänster är vår lärare :) (den andre är jag)

i think i wanna marry you

Heej !
Sitter i skolan och ska snart ha matte :( Jag har redan tröttnat på skolan och det känns som vi får läxor och prov hela tiden. Tråkigt läge. Så idag efter skolan måste jag verkligen plugga biologin som jag inte fattar nånting av och så måste jag skriva om praoen. När ska jag hinna med att spela sims ?????? Haha.
Hejdå.

Dag 8 - Din klass

Min klass har 8 tjejer och 10 killar. Vi är 8b!
Vi tjejer är jättebra vänner och brukar ha fester och vi har precis bokat biljetter till Breaking Dawn part.1 ! :D
Haha, jag vet inte vad jag ska skriva så här kommer en bild på min klass.

Hotter Than Fire

Ikväll klockan 8 på TV4 kommer Eric Saade för första gången framföra sin nya låt Hotter Than Fire. Det är för det är Fotbollsgalan.

Dagens Låt

Justin Bieber - Someday at Christmas ! ♥
Det är låten han sjöng för Barack Obama, den finns även med på hans julkskiva :)
Han låter så gulligt ! (;
Här är när han sjöng den för Obama :)

jb & lg

374109_197328497011884_123629207715147_447005_1078352444_n_large
297417_197328000345267_123629207715147_447002_978945260_n_large
Jag försöker hitta en bild på Lady Gaga där hon har den klänningen hon hade på sig igår men hittar ingen :(

wear it like a crown

Heej ! :)
Nu sitter jag här och ska snart ta lite Oboy ♥
Sen måste jag plugga på om blodet för vi ska ha ett litet prov om det på onsdag.
Sen kaaanske jag ska träna  med damlaget ikväll, men jag vet inte än.
Tumblr_lu3jw0hztp1qh079po1_500_large

Dag 7 - Morgonrutiner

Jag går upp klockan kvart i 7 eller 7 och äter en macka samtidigt som jag kollar på teve i en halvtimma. Efter det är klockan halv 8 och då klär jag på mig kläder och fixar mig och sen efter det kollar jag facebook och klockan 8 går jag till skolan :)


Happy birthday to you

Tjabbatjenare !
Sitter i skolan och har långrast :) Innan gick vi till Hanna som är sjuk på sin födelsedag :(
Grattis igen Hanna ! :D

Vinnarna från EMA 2011

BEST SONG: Lady Gaga - Born this way
BEST VIDEO: Lady Gaga - Born this way
BEST FEMALE: Lady Gaga
BEST MALE: Justin Bieber
BEST NEW ACT: Bruno Mars
BEST POP: Justin Bieber
BEST ALTERNATIV: 30 Sekunds to Mars
BEST HIP-HOP: Eminem
BEST LIVE ACT: Katy Perry
BEST WORLD STAGE PERFORMANCE: 30 Sekunds to Mars
BEST PUSH ACT: Bruno Mars
BIGGEST FAN: Lady Gaga


only you

Hej !
Ska snart gå till skolan, skulle bara slänga in ett inlägg.
Nu kollar jag på MTV och innan spelade dom massa JustinBieber-låtar! ♥
Skriver mer senare :)


EMA

Ni missar väl inte EMA? Just nu uppträder Bruno Mars ! ♥
HAHAHAHAHAHAHA ni skulle sett Lady Gagas klänning innan.. Så slå på MTV nuuuuu !
Eller gå in här --> http://se.mtvema.com/live

EMA 2011

Halloj ! :)
Det var mysigt på konfirmationen idag för vi gick runt och kollade på gravar på kyrkogården ♥
Men jag tycker det är lite läskigt. Ikväll klockan 9 är det EMA! Galan sänds kl.9 på MTV men klockan 8 börjar röda mattan. Selena Gomez är värd :) Lady Gaga, Bruno Mars, Coldplay, Jason Derulo, Jessie J, LMFAO, Queen, Red Hot Chili Peppers och Snow Patrol kommer uppträda. Galan håller på till 23.30. Om ni inte har MTV kan ni kolla här http://se.mtvema.com/live
Längtar ! ♥

i was made for loving you

Heej !
Har inte gjort nånting idag förrutom att spela sims ♥
Sen vid 4 ska jag till kyrkan och det håller på till halv 7..
Är inte sugen på att gå till skolan imon :/ önskar att lovet var en vecka till.
znygg_chey

Dag 6 - Vad gör du efter skolan

Det beror på vilken dag det är. Om det är Måndag så kommer jag hem, kollar facebook, äter lite, byter om till fotbollskläder, åker till träninigen. Det är typ likadant på onsdan. Men på Tisdag, Torsdag och Fredag är det ingen träning så då äter jag och sitter vid datan. Kul liv!

ANSIKTSbok.se

HAHA, gå in på ansiktsbok.se !

learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow

Heej ! :)
Kom nyss hem från Helsingborg :)
Jag köpte en tröja. Nu sitter jag och lyssnar på Justins Julskiva ! ♥ ♥ ♥
Klockan 8 är det Så mycket bättre !
Imon klockan 4 ska jag till kyrkan. Skönt att det inte är så tidigt så jag kan sova :)
Och på måndag börjar skolan :/ Det känns konstigt när man vart ledig från skolan i 2 veckor, men det är
inte så länge till jullov. Nu ska jag kolla på ICarly !
Sees ! ♥





Dag 4 - Din hobby

Min hobby är fotboll ! :D
Jag har spelat fotboll i 7-8 år kanske? Det var roligare när man var mindre för då åkte man
på massa cuper. Men det är kul nu med. Jag tränar 2 dagar i veckan och så brukar det vara matcher på helgerna, fast nu är det typ vinter så då blir det inga matcher :/
Förra sommarn var vi på en cup i Västervik, det var kul även om det inte gick så bra. :)

.

André i idol är sjuk och kanske inte kommer kunna uppträda imon :o
Inatt åkte André in på akuten för han mådde så dåligt och läkarna misstänker att han haft lunginflammation under hela sin tid i Idol. Hoppas han blir bättre :/
Ni kan läsa hans blogg här ---> http://andre.idol.tv4.se/


i wanna be a billionaire

Hello ! :)
Idag har jag åkt med mamma till farmor för vi skulle hämta nåt så åt vi äppelpaj ♥
Och sen åkte vi ner till Ica och då var typ alla lärare på hela skolan där, pinsamt läge.
Imon ska jag till Helsingborg och shoppa ! Det blir kul :)
308442_296697937026760_206367852726436_1120012_264759864_n_large

Dag 3 - Min Kamera

Haha, min kamera är svart och rätt liten.
Jag har ingen systemkamera men hoppas jag får en i julklapp :)
Såhär ser min kamer ut, typ:

Dag 2 - Mina vänner



Här är my friends, det är alla tjejer i klassen (;
Vi har very funny tillsammans ! ♥

if you need somebody call out my name

Hellu !
Har inte bloggat nånting idag typ, men jag har inte orkat.
Jag har haft feber och jätteont i nacken :/ Men det är bättre nu :)
Just nu kollar jag på The Troop för det finns inget annat att göra.
Sees ! ♥


Dag 1 - Om dig själv

Jag är en tjej på 14 år som bor i en liten tråkig by. Moheda, det du inte vet om dig själv vet alla andra.
Fast jag tycker Moheda låter rätt fint. ♥ haha. Jag går i 8b på Mohedaskolan. Det låter mindre fint. På fritiden spelar jag fotboll och på söndagar går jag på gudstjänst för jag konfirmerar mig. (; Jag älskar solen och tycker om att hitta på saker med mina vänner. :)
Har ingen bild på mig just nu och jag kan inte ta en hlr för jag ser helt död ut :/

15 dagarslista

Dag 1 - Om dig själv
Dag 2 - Dina vänner
Dag 3 - Din kamera
Dag 4 - Din Hobby
Dag 5 - Din favoritbild
Dag 6 - Vad gör du efter skolan
Dag 7 - Morgonrutiner
Dag 8 - Din klass
Dag 9 - En bild på dig för längesen
Dag 10 - En barndomsvän
Dag 11 - Något du är beroende av
Dag 12 - Ditt bästa minne av sommaren 2011
Dag 13 - Dethär hade jag på mig idag
Dag 14 - Favoritfilm
Dag 15 - Vad du längtar efter

under the mistletoe

Äntligen 1 November ! Idag har Justin Biebers Julskiva kommit ut på Spotify !
Sök på: Under the mistletoe Justin Bieber


RSS 2.0
Upp? Purple Pointer Wavy Tail