Happy New Year!

Ville bara säga Gott Nytt År! ♥
Dagens Låt:

.


Can You Imagine What I Would Do If I Could Do All I Can?

Hejsan! :)
Idag har jag spelat sims hela dagen lång och har inte orkat blogga.
Har verkligen inget att skriva nu och då är det inte kul att blogga :/ Längtar till sommaren för då är allt mycket roligare ♥ Nu finns det inte ens någon snö? Tråååååk.
Dagens Skämt:
En Ryss, en Amerikan och en Arab satt och pratade..
Ryssen: 
- Vi var först i rymden 
Amerikanen: 
- Ja, men vi var först på månen! 
Araben: 
- Vi ska bli dom första på solen! 
Ryssen och Amerikanen: 
- Ni kommer brinna upp innan ni är framme! 
Araben: 
- Bror, vi ska dit på kvällen..

It's a Big Big World, It's Easy To Get Lost In It

Heej! :)
Idag har jag varit i stan :) Jag åt hamburgare på Max och då fick man gratis glass! ♥
På lördag är det nyår och då kommer Ebba o hennes family och sen på måndag är det Halv 8 Hos Mig! Det är min och Vilmas tur att ha och vi ska ha Hawaii-tema :) Längtar ♥ Men jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig. Någon som har något bra förslag?
Nu ska jag kolla på Dieselråttor och sjömansmöss.
Bye! ♥
390602_2600231478166_1026171983_32336984_254539471_n_large

I Saades Fotspår!

Del 4 av I Saades Fotspår finns HÄÄÄR

I Saades Fotspår!

HÄÄÄR kommer Del 3 av I Saades Fotspår!


Dagens Outfit


Tröja - JC
Jeans - Cubus

Comedy Is Simply a Funny Way Of Being Serious

Filmen var jättebra! :) Man fick följa olika par och singlar i New York på Nyårsafton. Vet inte hur jag ska säga men den var iallafall jättebra! (;
Vi gick in på Hemmakväll och då fick man sitt lösgodis i en sånhär burk istället för en påse! ♥
Jag köper alltid godis innan bion och sen så äter jag nästan inget, men det är bra för då har man godis när man kommer hem!
Vi köpte en Julmix också, då fick man en mellan popcorn, 2 läsk och chips men vi välte ut hälften av chipsen :(
Seees! ♥

You Dont Have To Be Afraid To Put Your Dream In Action

Hello! :)
Idag ska jag inte göra så mycket förrutom att jag ska på bio ikväll.
Ska se New Years Eve! ♥

I Saades Fotspår!

HÄÄÄÄÄR finns Del 2 av I Saades Fotspår! ♥

My Friends Say I'm a Fool To Think That You're The One For Me

Hejsan! :)
Har inte orkat blogga på senaste tiden, därför det inte blivit så mycket inlägg :)
Har inte hänt så mycket heller så har ändå inte haft någonting att skriva om.
Igår var jag inne i stan på mellandagsrean och då köpte jag en tröja, ett stativ till kameran, bruno banani parfymen, 2 berlocker och en kameraväska :)
1304039_460s_large

I Saades Fotspår!

Om ni missade första avsnittet av I Saades Fotspår kan ni se det HÄR.

Julklappar

Här kommer det jag fick i julklapp! :)


Britney Spears parfym

Bok + Dvd

Pyjamaströja

Pyjamas

Hårfön


Tröja, Armband, Örhängen, Nagellack och en sån man skakar på så det snöar
från Hanna, Vilma, Michaela och Ebba !


Morgontofflor

Kamera!

Fick också pengar och presentkort :)

A Friend Is One Who Knows You And Loves You Just The Same

Hej! :)
Har precis kollat klart på Never Say Never Fancuten som jag fick i julklapp :) Den var lika bra som den "riktiga" filmen. Den var ungefär likadan fast den hade mer detaljer och fler videoklipp :)
Imon ska jag in till stan och kolla rean som börjar och sen kommer kusinerna.
Tänkte lägga upp det jag fick i julklapp men har inte lagt över bilderna till datan än så det kommer imon eller någon annan dag.
Lots of Love! ♥
377486_2476508244214_1597713935_2310437_890041458_n_large
Tumblr_lwrqvsmgjo1r16v5uo1_500_large

I Wish You A Merry Christmas

Heej!
Julspelet gick jättebra :)
Ska snart iväg och fira jul med släkten. Längtar till Kalle Anka och julklapparna. ♥
God Jul!

i can be your hero baby

Hallå! :)
Har varit i stan hela dagen men har inte köpt något. Imon är det juulafton! ♥ Då får jag gå upp tidigt för att gå till kyrkan. Ikväll ska vi äta lite julmat och spela bingolotto på uppesittarkvällen! Jag längtar till julskinkan.
God jul på er Alla! ♥

OMG!

Saades uppträdande var lika grymt som alltid! ♥
Och efter alla sånger var det skivsignering och då fick man gå upp på scenen till han och få sin skiva signerad! Då pratade han med mig!! ♥ ♥ ♥ Han frågade om jag mådde bra och sa tack för att du kom!
Vi stod nästlängst fram och det var väääldigt trång och varmt. I kön till signeringen var det en som svimmade och en som spydde :/

Hans buss i bakgrunden





Ö&B


RebaccResebyrå


Antiåldringkräm


Finally Jullov!

Heeeeeeeej!
Nu har vi äntligen fått jullov!
Tumblr_lunw6lokxk1r4bgk1o1_500_large

Sometimes It Feels Like The World Is On My Shoulders

Nu är muffisarna färdiga! Får lägga undan dom innan jag äter upp alla.
Imon slutar vi klockan 11 i skolan och då följer Ebba med hem. Vid 4 ska vi ta bussen till stan och kolla på Eric Saade! ♥ ♥ ♥ Me and my friends ska också byta julklappar imon :) Spännande!
Tumblr_lu8iv4wgsv1qg8x1eo1_250_large


Dagens Låt

Resten Av Ditt Liv - Timbuktu

you're the only thing i ever get for christmas

Hellu! :)
Julspelsövningen gick bra men jag måste verkligen öva på alla sångtexter! :o
Idag hade vi med jesusbarnet som är prästens son och han var sååå söööööt! ♥ ♥ ♥
Ska snart baka dumlemuffins för vi ska ha med fika till skolan imon. Imon är det äntligen sista skoldan!
185260_11838835_ll_large

I Saades Fotspår!

Här är trailern för I Saades Fotspår som kommer 26-29 December på TV3play!

And I'ma Be Your One Guy You Be My Number One Girl, Always Making Time For You

Heej! :)
Har engelska nu fast vi har inget att göra för det är sista engelskalektionen för detta året så alla sitter vid sina datorer så får man göra vad man vill. Slutar om 20 minuter och då är det sista julspelsövningen! På lördag gäller det! Tänk att det är julafton på lördag ♥
Tumblr_lufkegu28f1qiqlt3o1_500_large

BRING JB TO SWEDEN!

Klockan 19.00 idag ska alla som vill att Justin Bieber ska komma till Sverige twittra
@justinbieber BRING JUSTIN TO SWEDEN
Gå bara in på https://twitter.com/justinbieber så kommer ni till hans twitter! :)
Kom igen nu alla beliebers! :D

Dreams Are The Touchstones Of Our Character

Heej! :)
Ska snart ha So och sen är det 2 lektioner kvar :)
Idag har vi inte gjort annat än att kolla på film. På matten fikade vi för det är vår lärares födelsedag och så kollade vi på filmen Point Break elr vad den hette. Sen hade vi svenska och då kollade vi klart på känslor och l Rymden Finns Inga Känslor nu har vi precis ätit julmat ♥ Så nu är jag jättemätt. På engelskan ska vi kolla klart på
Never Say Never! ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Sees! ♥
Tumblr_lwi149awa41r8yf47o1_1280_large

SNÄLLA LÄGG detta som din status om du känner någon som har blivit uppäten av drakar. Drakar är nästan ostoppbara, och om du inte visste de så kan de andas eld. 60% av människorna kommer inte att kopiera och klistra in detta eftersom de redan har blivit uppätna av drakar. 38% av befolkningen sitter i duschen beväpnade med brandsläckare. Resterande 2% är awesome och kommer sätta detta på sin status!

Dagens Låt

This Christmas - Chris Brown


Every Gift From a Friend Is a Wish For Your Happiness

Heej!
Idag har vi inte gjort nåt kul i skolan. Bara de vanliga lektionerna. Imorgon ska vi äta tårta eller något annat gott för vi kom 5 i friidrottsdagen. Haha, och för att vår lärare fyller år. Och på Torsdag som är sista dagen innan jullov ska vi ta med eget fika och kolla på en film. Det står mellan Trassel och Shooter. Jag röstade på Trassel ♥ Nu ska jag äta något och sen ska jag nog spela sims!
Sees! ♥
130674826657407866_nhi9rbcd_c_large

.


Be Faithful In Small Things Because It Is In Them That Your Strength Lies

Halloj!
Det var kul i kyrkan :) Först var det gudstjänst som vanligt, sen var det nån tipsrunda och nått annat för barnen och då skulle vi konfirmander stå och hålla upp bokstäver som dom skulle skriva upp och lista ut vilket ord det var. Sen var det fika och då fick man tomtegröt, skinkmacka, pepparkaka och julmust ! ♥ Efter det var det en sån "blomtävling" där man skulle sätta ihop lite blommor och den som var finast vann. Sen kom tomtemor och då fick man en godispåse om man sa lösenordet som var Julbocken. Jag har redan ätit upp min godispåse :(
Nu måste jag öva på svenskaläxan som är tills imon och på en sång som vi änglar ska sjunga på julspelet.
Sees! ♥
Tumblr_lwehshdft21qmw440o1_400_large

everyday im shufflin

Heej! :)
Ska snart ner till kyrkan och efter det är det julstuga. Då kommer tomten och man får godis ♥
Sen ska jag inte göra så mycket. Imon börjar sista veckan i skolan! Ska bli skönt att få ett lov.
När slutar ni skolan?

163760_1535197541649_1286139956_31127427_5333907_n_large

Prata Med Datorn 3 !

Gillar Prata Med Datorn 3 mer än 2:an !


Om du vill prata med din Dator gå in HIIIT !

Let It Snow

Skriv Let It Snow på Google och se vad som händer!

Smurfparty 3 !

Nu har Smurfparty 3 kommit! :D
ÄÄlskar smurfarnas låtar ! ♥ ♥ Skivan finns även på Spotify!

Låtlista:
  • 1

    Smurfpop I Topp (Elektropop - Oleg)

  • 2

    Party Rock Anthem (Party Rock Anthem - Lmfao)

  • 3

    Kom Lek Med Hunden (Who Let The Dogs Out - Baha Men)

  • 4

    Populär (Popular - Eric Saade)

  • 5

    En Sångsmurf (Ambitions - Donkeyboy)

  • 6

    Vill Du Smurfa Med Mig Då (Om Sanningen Ska Fram - Eric Amarillo)

  • 7

    Bada Bada (Haba Haba - Stella Mwangi)

  • 8

    Ett Äventyr (Bad Romance - Lady Gaga)

  • 9

    Smurfblått Humör (In A Smurfery Mood)

  • 10

    I Vår Smurfiga Värld (In Our Smurfery World)

  • 11

    Kul Och Smurfig (Good 'n' Smurfy)

  • 12

    Pladdersmurf (Chatterbox)



I Never Really Cared Until I Met You

Heej! :)
Har vart hos farmor igår och idag och vi bakade massa julgodis ♥
Nu ska jag kolla på nån film :)
885739464bdfae911e4f430904d3acc7_large

Dagens Låt

Best Thing I Never Had - Beyoncé


J'aime La Crème Glacée

Heej! :)
Sitter och chattar med datorn och ska snart ha sista lektionen för denna vecka, elevens val :)
Kommer inte vara hemma idag och halva imon så får se om jag bloggar då :)
Tumblr_lvytu2acz41qdkjypo1_500_large

..


Eric Saade Till Grand Samarkand!

Vår julklapp till alla våra kunder är att den 22/12 kl 19.00 bjuda på lite härlig underhållning med Eric Saade! Eric Saade fortsätter att klättra uppåt på karriärsstegen och den 30/11 släpper han sitt tredje album, Saade Vol 2. Eric
Saade kommer till Grand Samarkand dagarna innan jul, närmare bestämt den 22 december kl 19.00. Den här kvällen håller vi julklappshuset öppet ända till kl 22. Eric kommer framföra några låtar med efterföljande skivsignering. Det kommer vara aktiviteter och tävlingar och även finnas möjlighet att köpa skivan på plats. Varmt välkommen till en julmysig kväll i Eric Saades tecken!


JAG MÅSTE DIT! Det är samma dag vi slutar skolan. Det kommer säkert vara vääldigt fullt och kommer alla ens få plats? MÅSTE IALLAFALL DIT!
Eric Saade Saade Vol 2

you can't make up your mind please don't waste my time

Hellu! :)
Har inte gjort nånting idag förrutom att kollat på Pelle Svanslös och den stora skattjakten och nu kollar jag på Never Say Never för femhundraelfte gången men har man inget liv så har man inte. Jag är sugen på varmt äppel.
igår var jag också sugen på det och då tog jag och rev ett äppel och värmde det i micron och det blev jättegott! haha, är sugen på det nu men det tog så lång tid att göra och jag orkar inte resa mig från soffan :/ Jag har lite ont i huvudet men det går nog över snart hoppas jag.
Nu ska jag fortsätta kolla på filmen och kanske chatta lite med min dator. ♥ Nu när vi är ihop och allt (; haha.
C U! ♥

OMG JAG ÄR IHOP MED MIN DATA!


Dagens Låt

International Love - Pitbull Featuring Chris Brown



HAHA

HAHAHA..

PRATAMEDDATORN.NET

Sitter och pratar med min dator...
Gå in på pratameddatorn.net !

Life Is Hard Right Up Until The Moment It Isn't

Hellu!
Åt nyss jättegoooooood mat här i skolan!

Mexikansk färspanna med nachochips ris

Veg.alt Vårrulle

 

Haha, Ska ha kemi om 20 minuter och sen hemkunskap och sen är det slut :)

Har inte så mycket mer att säga.

Bajbaj! ♥

 

Tumblr_lncdd8b5tv1qkr9odo1_500_large


Bröllop

Nu är det "bröllopet" på Bonde söker Fru. Så slå på 4:an om du vill se!
Det är han som ska gifta sig.

Vloggning!


Never Say Never

Heellu!
Har precis fikat på lite frallor o oboy med Ebba ! :) Innan var vi på julspelsövning och nu är det inte länge kvar tills vi ska visa upp! Kan inte fatta att julafton är nästa vecka :o
Iallafall, idag på engelskan kollade vi NEVER SAY NEVER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :DDDD Fatta gladheten!!!! Det är min BÄSTA film och det går inte tröttna på den! LOOOOOVE! ♥ ♥ ♥ Alla killar sitter typ och är helt avundsjuka på Justin så säger dom massa saker som han gör fel. Så gör han ju inte det. Kanske kommer upp ett videoinlägg senare!
Sees! ♥


Be Yourself Always, There's No One Better!

Heej! :)
Har recis skrivit ett biologiprov och det gick ok! :)
Nu ska vi snart ha biologi igen och då ska vi ha betygsnack :/ Efter skolan är det julspelsträning! ♥
Sees!
Tumblr_lw6o3gck3f1qb0a0to1_500_large

Dagens Skämt

HAHAHA idag på so:n...¨
Vi pratade om partier och om Håkan Juholt.
Så sa vår so-lärare HÅKAN LJUGHOLT.
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Forever Alone







Nickys.se

Nickys.se har en julklappskalender på sin blogg och i dagens lucka kan man vinna ett laptopskydd!
Gå gärna in på hennes blogg och tävla du också! :)

Dont Say No No No Just Say Yeah Yeah Yeah

Sorry för dålig uppdatering idag! Har pluggat fysik :/
Idag i skolan kollade vi på luciatåget som 6:orna hade. Det var fint :) Sen efter det fick vi lussebulle och pepparkaka och till mat fick vi wok och jag älskar det! ♥ Nu måste jag fortsätta med fysiken, ville bara säga att jag lever!
C U ! ♥
Displaypicture_large

Gästblogg!

Heei Beccas blogg :D Nu ä det Ebba som talar! Jag har ett uppehål, på min blogg men jag saknade det så mycket så jag får blogga här lite, för en paus är en paus! Jag kan berätta om mej själv lite nu då ;) Haha
Jag heter Ebba, och fyller 15 år den 9 September 2012. Jag har ljusbrunt hr och gråblå ögon och jag är 166cm lång.
Jag har fre andra människor i min familj, och sen har jag två katter+ tre kattungar som min ena katt har fått! Jag är lik min ena kusin och min faster. Inte någon av mina päron och det är lite weird för det ska man väl vara...? Alltid så säger alla gamla linda till mej (min faster, typ när hon va liten) och alltid när jag och min kusin är ihop tror folk att vi är tvillingar. Galet läge. Nu ska vi snart börja SOn! Kraaaam♥
Haha konstigt inlägg men ändå ;)

Mange Bjuder!


That Awkward Moment

Tumblr_lvhcojykdp1qiaqpmo1_500_large
Tumblr_lvg263cbtv1qiaqpmo1_500_large
Tumblr_lvl0dvj1xy1qiaqpmo1_500_large
Tumblr_lujwfgvnjs1qiaqpmo1_500_large
Tumblr_lu1l4rsjht1qiaqpmo1_500_large
Tumblr_ltik9ucguu1qcu28ao1_500_large
Tumblr_lt1rclgewz1qj065bo1_500_large
Tumblr_lrbjj3sd241qcu28ao1_500_large
Tumblr_lra6ov2hry1r1iz2eo1_1280_large
Tumblr_lp5927nmho1qc56guo1_500_large
Tumblr_lo60czopls1qjitp4o1_500_large
Tumblr_lnzi4fr5wq1qi8k06o1_500_large
Tumblr_ltp74yoeaj1qccmd2o1_250_large

I'm Going To Hang Out With People, And I'm Going To Explore Myself, And I'm Okay With That

Hola! :)
Sitter i skolan och chattar med Hanna! Idag ska jag in till stan och köpa julklappar och sen måste jag öva på fysikläxan som vi fick idag, typ 25 sidor man ska göra uppgifter och kunna tills onsdag :((
Imorgon är det lucia och då är det luciatåg på morgonen ♥ och sen får man fika ♥
Bajbaj ! ♥

Random Inlägg...

Hello! :)
Innan var me and my family hos Ebba och kollade på hennes kattungar och dom är sååååå söööta! ♥
Jag vill verkligen ha en! Om vi skulle ha en av dom skulle min katt bo med sitt barnbarn utan hon ens kanske visste att det var det. Dom var så små, lurviga och jätte nyfikna ♥ ååå vad jag vill ha en.
296114_169218653159887_136874286394324_361609_886217302_n_large

Pictures!

Lite bilder från Kvällen igår! :)








Haters Will Say What They Want, But Their Hate Will Never Stop You From Chasing Your Dream

Hejsan!
Har haft en superkul dag/natt med mina vänner. Först var vi på skolan och då fick man först massage och sen fick man fixa sina naglar. Sen åkte vi hem till Ebba och så sov vi i ett litet hus som är jämte deras hus som dom byggde nyss, typ ett "gästhus" och det var jättemysigt! Och då kollade vi på filmen BridesMaides. Den var kul och handlade om en som hette Annie och så hände det massa knäppa saker och hon var en sån pinsam person och då blev den jättekul. Sen gick vi och la oss i sängen vid typ 3 och berättade spökhistorier och det var läskigt :( Så somnade vi mellan halv 4 och 4 och idag vaknade vi vid typ 9.. Jag är trött.
Idag ska jag inte göra så mycket. Kanske baka ett pepparkakshus men jag vill in till stan och köpa de sista julklapparna.

La Fondell

GRATTIS AMANDA TILL VINSTEN I IDOL!
Nu börjar snart Modern Family ♥

If We Do Only The Stuff We're Good At, We Never Learn Anything New

Hellu! :)
Tycker att Amanda var bäst i Idol ikväll så jag tror hon vinner men tycker lite synd om Robin för han fick så dålig kritik av juryn :(

Imorgon ska jag först till farmor och äta lite och sen ska jag hem och så kommer ebba, michaela och kanske vilma till mig och sen ska vi till skolan klockan halv 7 för det är tjejkväll där i LÄRARRUMMET!! Dom har hyrt in en tjej som ska massera och en tjej som håller på med nagelvård :) Synd att Hanna inte kunde komma :( Efter det ska vi till Ebba och sova där :) Trevligt!
Tumblr_lvqowqdt9g1qlhmdvo1_400_large

PepparkakansDag

Idag är det pepparkakans dag! :D Ni har väl ätit mycket pepparkakor? ♥

Dream Big!

Nu har nästan all snö regnat bort och det är värsta stormen ute! Hoppas inte strömmen går för då blir det inget Idol!
Hittade fina tatueringar på StyleByTyra. Det är inga riktiga, det är sånna som man sätter på sig och blöter med handduk som går bort efter några tvättar :)
Och denna "peace-tatueringen" kostade bara 9 kronor!
Det fanns flera olika och jag tyckte dom var jättefina!

Dagens Låt

It Girl - Jason Derulo
It

Fondell vs Stjernberg

Ikväll är det Idolfinal och det står mellan Amanda Fondell och Robin Stjernberg.
Jag vet inte vilken jag hejar på för jag tycker båda är jättebra men jag tror nog Robin vinner.
Jag hejar kanske på Amanda. Båda är lika duktiga!
Vilken hejar ni på?



If You Don't Dream Big, There's No Use Of Dreaming. If You Don't Have Faith, There's Nothing Worth Believing

Heej! :)
Kom nyss hem från skolan och det är äntligen helg igen! Och denna söndagen är det ingen kyrka så då blir det sovmorgon! ♥ Nu sitter jag och äter upp pepparkakorna som vi bakade igår och dricker varm choklad. ♥
Sen ska jag inte göra nånting!
Om man jämför Pippi med Herr Nilsson är Pippi ganska svart...
Trevlig eftermiddag allihopa!

Singers Aren't Supposed To Have Dairy Before a Show, But We All Know I'm a Rule Breaker. Pizza Is Just So Good!

Hallå! :)
Ska snart ha bild och efter det spanska! På spanskan kollar vi på filmen ALIVE och den är jätteläskig ! :( Den handlar om ett lag som ska flyga nånstans för att spela en match o då krashar deras plan typ mitt i bergen och så är det iskallt och massa snö. Så bara dör alla och alla är helt blodiga och nu ska dom börja äta upp dom som är döda för dom måste få mat! Och det värsta är att den är sann!
Mellan 10 och 11 idag ska det vara brandlarmsövning och då måste man springa ut i slasket o stå och frysa i 7 timmar :/
Sees! ♥

På Tisdag...

På Tisdag får man för första gången höra MangeMakers nya låt Mange Bjuder! :D
Dom kommer vara med i vakna med the voice klockan 07.30 och sjunga den där ! Spännande! (;

Christmas Eve


You're The Light That Feeds The Sun In My World.

Nu är pepparkakorna klara och cirka hälften blev brända! ♥ gott..
Om 5 minuter börjar Lotta På Liseberg :) Ska nog öva lite inför B-delen i matteprovet tills imon också :)

christmas make me sing

Nu ska jag baka pepparkakor! ♥

omg

Omg, jag heter Rebecca!

RandomMakingMovies


I'm Looking Forward To Influencing Others In a Positive Way. My Message Is You Can Do Anything If You Just Put Your Mind To It

Hej! :)
Sitter här och ska snart ha teknik :) Sen är det bara hemkunskap med femmorna för det är vår "fadderklass" och då ska vi baka lussekatter! ♥ Innan idag när vi skulle åka hem från idrotten som är i en annan skola så hade det hänt en bilolycka i tunneln :o En bil hade kört in i tunneln för det var så halt :/ så var det massa sånna räddningsmän där.
NU ska jag göra lite till på min bil i Algodoo som ska lämnas in imorgon :/
Bajbaj! ♥

Hur Man Får Snö Till Sin Blogg!

Hello! :)
Här kommer en länk som berättar hur man får snö till sin blogg! :)
Det är superenkelt! Gå bara in HIT och följ steg för steg!

<script type="text/javascript">
Width =1000; // ange bredden på sidan som ska snöas in...
Height =2000; // ange höjden på sidan som ska snöas in...
Count =25; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal!
MaxStep=3; // max steg i rörelsen
MinStep=1; // min steg i rörelsen
MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga
MinFlake=4; // min storlek på snöflinga
PosX = new Array();
PosY = new Array();
StepX = new Array();
StepY = new Array();
StarSize=new Array();
for (i = 0; i < Count; i++) {
PosX[i] = Math.random()*Width;
PosY[i] = Math.random()*Height;
StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep;
StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep;
StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake;
document.write("<div id='Obj" + i + "' style='position:absolute; left:0px; top:-20px; z-index:10000; visibility:hidden; color:#fff; font-weight:normal; font-family:Verdana; font-size:"+StarSize[i]+"pt'>•</div>");
}
function animate() {
for (i = 0; i < Count; i++) {
PosY[i] += StepY[i];
PosX[i] += StepX[i];
document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible";
if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås
PosX[i] = Math.random()*Width; ///2
PosY[i] = -20;
StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep;
StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep;
}
document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px";
document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px";
}
setTimeout("animate()", 50);// hastighet
}
setTimeout("animate()", 1000);
</script>

Someone Once Told Me To Never Dream. I Said NEVER SAY NEVER

Heej! :)
Kollar på Bonde söker Fru och äter pepparkakor med smör samtidigt som jag gör lite matte.
Klockan 9 är det Berg flyttar in! :)

The Hunger Games

Trailer för "Hungerspelen" ! Den kommer komma på 2012 och är en film baserad på boken Hungerspelen. Jag har läst boken och tyckte den var sjukt bra och väldigt spännande! Kanske den bästa boken jag läst? LÄNGTAR tills den kommer ut på bio! ♥ Trailern finns HÄR!

Hotter Than Fire

Nu har musikvideon till Hotter Than Fire med Eric Saade kommit!
Musikvideon hittar nu HÄR!

Gloria In Excelsis

Hello! :)
Som Ebba sa innan så har vi en liten Matte-stund nu! Me and my görls. Innan övade vi för julspelet och vi som är änglar ska mima till en jättekonstig låt. Weird! Nu måste jag återgå till pluggandet! Tråkigt men sant.
Här är låten vi ska mima till! Får försöka plugga in den! (;

Let me love you

Hej! Nu är det Ebba som bloggar! :) Jag och Becca och Hanna sitter hemma hos Becca nu och pluggar matte!! Vi satsar på A imorron, och bannemej så ska vi få det också! Nu ska vi fortsätta, ciao!♥
Bild på min crush jaden <33333333333333333 Hur snygg? ♥

Visste du att?

- Elektriska stolen uppfanns av en tandläkare.


- När de första “Crayola Crayons” introducerades år 1903, var dom enda färgerna brunt och mörkbrunt.


- I Atlanta, Georgia är det olagligt att binda en giraff vid en lyktstolpe.


- Genomsnitts livslängden för en 500 lapp är 5 år.


- I genomsnitt använder varje människa 5 år av sitt liv till att äta.


- 63 % av alla amerikaner pratar med sina bilar.


- I medeltal ringer 4 personer om dagen till Graceland och ber att få tala med Elvis.


- På en brandstation i Livermore, i Kalifornien, finns det en glödlampa som lyst sedan 1901.


- I  Japan kan du hyra en hund, det kostar ca 20 per timma.


- Enligt exerter är den 23 December den farligaste dagen att köra bil på.


- I genomsnitt är människor räddare för spindlar än för döden.


- På reklam för klockor är den ställd på tio över tio, för då ser klockan glad ut och då vill man köpa klockan.


- Ståltråden i ett kolegieblock är ungefär 2.10 meter lång.


- George W. Bush var cheerleader i skolan.










My World Got Very Big, Very Fast, And Based On a Lot Of Sad Examples From The Past, a Lot Of People Expect Me To Get Lost In It

Föörlååååt för dålig uppdatering idag men har jobbat matte i flera timmar! Jag vill få ett bra betyg på detta matteprovet för förra gick inte så bra. Har ni sett nya Santa claus is coming to town -videon med Justin Bieber? :)
Den var braa! Jag måste se den Arthur och Julklappsrushen för det är väl i den filmen den är med i? :)
Här kommer den!
Imorgon ska jag till Kyrkan efter skolan och öva på julspelet ! ♥ Det blir kul :)
Nu måste jag göra klart den sista uppgiften i matten..
Bajbaj! ♥

I Want My World To Be Fun. No Parents, No Rules, No Nothing. Like, No One Can Stop Me. No One Can Stop Me

Hello! :)
Idag efter skolan måste jag plugga matte för vi har prov på Torsdag och Fredag! Och jag kan inget om begränsningsarea eller vad det va.  Så det kommer bli min eftermiddag. Imon är det onsdag och mitten av veckan :) Kan inte fatta att det är 18 dagar kvar till julafton! Och på Tisdag är det Lucia ♥
Jag måste in till stan nån dag också för att köpa julklappar till Vilma och Michaela :)
391055_10150410342484811_65995124810_8584289_651831963_n_large

you got that smile that only heaven can make. i pray to god everyday that you keep that smile

Heej! :)
So-provet gick jättebra! Nu ska jag äta nånting :) Det känns som det är Tisdag idag så är det Måndag :(
Har inte hänt nånting så har ingenting att skriva :/

Dagens Skämt:
Brunetten körde i 160 på motorvägen och frågade sin blondinkompis:
- Kan du kolla om polisen är efter oss?
Blondinen tittade bakåt och sa:
- Jo, det verkar så
- Ojsan Är blåljusen på?
Blondinen tittade bakåt än en gång och svarade:
- Ja. Nej. Ja. Nej. Ja. Nej. Ja. Nej.

Vad gjorde blondinen när hon hörde att 90% av alla olyckor sker i hemmet?
- Flyttade.


Let It Snow, Let It Snow, Let It Snow!

Hallå! :)
Ska snart ha svenska och efter det är det So-prov och jag kan INGENTING!
Idag när jag vaknade var det typ 7 meter snö ! :D Det är så fiiint ! ♥ Nu måste jag öva lite till på So:n :/
Sees ! ♥
Tumblr_lvh6w6cqcc1r6qcwro1_500_large

I Dreaming Of A White Christmas

OMG det snöar! :D Eller inte? Det slutade nog nu :/ Hoppas bara att det är snö på julafton! ♥
313269_273620812674150_100000786995989_691119_488736771_n_large
388168_210596492349466_118147031594413_463736_1817405602_n_large
Tumblr_lvooc8l9s51qd5zqzo1_500_large
Tumblr_lvl2xpolef1r2zvhio1_500_large
381291_2242515947535_1387187248_31918149_98307770_n_large

Two People Can Look At The Same Thing And See It Differently

Hello! :)
Idag övade vi på julspelet som vi ska spela upp i kyrkan på julafton och jag ska vara en ängel med vingar och lockigt hår! ♥ LÄNGTAR! Innan när vi cyklade hem från kyrkan snöade det lite och nu skiner solen :)
Nu ska jag kolla på ICarly :)
BajBaj ♥

If Music Be The Food Of Love, Play On

Godmorgon! :)
Om 1 minut börjar julkalendern och efter det ska jag fixa mig lite och sen ska jag till kyrkan!
Snabb update, haha. Bloggar mer när jag kommer hem!
Glad Andra Advent!

All Things Are Difficult Before They Are Easy

Hej! :)
Sitter och pluggar So för vi har prov om Industriella Revolutionen på Måndag. Hur kan man ha ett prov på en måndag? Då måste man ju plugga i helgen och det vill man inte :( Senare idag ska jag på 20-årskalas. FunFun!
Nu måste jag fortsätta med So:n. Cirka 10000000 sidor man ska kunna!
Displaypicture_large

Dagens Skämt

"Tog du en dusch i morse?"
"Fattas det en?"


Två idioter var ute och gick, det var kväll.
Den ena tände sin ficklampa och lyste rakt upp i luften, då sa han:
"Jag slår vad om att du inte kan klättra uppför ljusstrålen!"
Då svarade den andre:
"Jodå, det kan jag visst, men då släcker du bara."


Olle visar upp sin tågbiljett för konduktören. Då säger konduktören:
"Men det här är ju en barnbiljett."
"Ja, där ser ni hur mycket tåget är försenat!"


"Vad säger det dig när barometern faller Janne?"
"Att spiken var rostig."


"Ni får sluta som chaufför hos mej. Idag var det andra gången på två veckor som ni varit nära att köra ihjäl mej."
"Snälla direktören, ge mej en chans till."



Fröken lärde eleverna en massa olika trädsorter och frågade lilla Eva:
"Hur ser bokens blad ut?"
"Vita med en massa bokstäver på."




Idol

Idol om 40 minuter :D Vilken tror ni åker ut?
Jag tror det blir Robin och Amanda i final :)

Ronald McDonald Kidnappad

MATTERRORISTER KIDNAPPADE RONALD McDONALD I FINLAND

En grupp som kallar sig Matens befrielsearmé har tagit på sig ansvaret för att ha kidnappat McDonaldskedjans maskot - Ronald McDonald. De hotar nu att avrätta clownen om de inte får igenom sina krav. SE VIDEO!


Justin And Jaden

LOVE x1000000000 ! ♥

please dont leave me anymore

Idag är det äntligen Fredag och om inte biljetterna till Balders vart slut hade jag nog inte suttit här. Fast bussen går typ om 2 o en halv timme. Men man får se det från den ljusa sidan. Jag missar inte Idol eller Modern Family!
Har inte gjort så mycket idag förrutom vart i skolan. Då fick jag ta en sån choklad från chokladkalendern ♥
Now ska jag äta!
C U ! ♥
Tumblr_li0vtz7cnr1qi0c6to1_400_large

bloggen fixad!

Nu är det mesta av bloggen fixat! :) Tack Ebba för du hjälpte mig! ♥

Hello! :)
Skulle kolla på Jullotta på Liseberg nu men det var inställt för det var storm så det är Sommaren med Lotta istället ;) Det funkar ju också! Dom visar typ bakom kulisserna och olika intervjuer med lotta och artisterna från sommaren :)
Nu ska jag hämta lite glögg! ♥
Vilket tycker ni bäst om?
Lotta på Liseberg v.s JulLotta? :)

Nu uppträder Eric Saade! ♥

inside all of us is a wild thing

Ni missade väl inte julkalendern idag? :) Tyckte den var supermysig och ska absolut följa den! ♥
Om ni inte såg den så går den i repris klockan kvart i 7 på Barnkanalen :)
Har ändrat lite saker på min design om ni inte märkt det :) Typ snön som faller ner och pilen som är rosa ♥


Idag på hemkunskapen gjorde vi en jättegod jordgubbskräm som var jättegod och det gick väldigt snabbt att göra! Så skulle jag göra den när jag kom hem men vi hade inget potatismjöl :(
Nu ska jag plugga spanska för det är prov imon!
Hittade ett spel till denna julkalendern innan och det var kul ;)
Klicka HÄR för att komma till spelet!

all i want for christmas is you

Musikvideon till All i want for christmas is you har kommit ut nu! :D
Have a look!

RSS 2.0
Upp? Purple Pointer Wavy Tail